Երկրի ընդերքում բնական գազը գտնվում է միայն գազային վիճակում, պարունակվում է ապարների շերտերում` հաճախ զուգակցված ածխի կամ նավթի հետ:
Բնական գազի կազմի մեջ գերակշռում է մեթանը(CH4)`
92-98 %, որոշակի քանակությամբ կարող են հանդիպել նաև ածխաջրածնային այլ միացություններ`
էթան(C2H6), պրոպան(C3H8),
բութան (C4H10), ինչպես նաև այլ միացություններ` ջրածին(H2),
ծծմբաջրածին (H2S), ածխաթթու գազ (CO2), ազոտ (N2),
հելիում (He) և այլն:
Բնական գազը հանածո վառելանյութերից
ամենամաքուր այրվողն է և ամենահարմարը արտահանելու և օգտագործելու համար:
Բնական գազի համաշխարհային
պաշարները համաչափ բաշխվում են զարգացող և զարգացած երկրներում: Զարգացող երկրների
արդյունահանման փոքր ծավալների շնորհիվ արդյունահանման համար անհրաժեշտ հետազոտված
պաշարները կբավարարեն մոտ 150 տարի, զարգացած երկրներինը մոտ 40 տարի: Բնական գազի
պաշաներով հարուստ երկրներն են Ռուսաստանը, ԱՄՆ-ը, Սաուդյան Արաբիան, Կանադան, Նիդեռլանդները,
Իրանը, Չինաստանը, Նորվեգիան, Ինդոնեզիան:
Ներկայումս գազի տեղափոխման
հիմնական միջոցը խողովակաշարերն են: 75 մթնոլորտ ճնշման տակ այն հեշտությամբ տեղափոխվում
է մինչև 1.4 մ տրամագիծ ունեցող խողովակներով:
Բնական
գազը հսկայական դեր
ունի ինչպես կենցաղում, այնպես էլ արդյունաբերության մեջ: ՋԷԿ-երում
օգտագործվող վառելիքների շարքում այն զիջում է միայն ածխին: Սակայն
այս ոլորտում գազի դերը անընդհատ աճում է: Բնկան գազը մեծ ծավալներով
օգտագործվում
է մետաղամշակման ոլորտում:
Բնական գազը որպես ավտոմեքենային
վառելիք աշխարհում սկսել է ավելի մեծ տարածում գտնել իր էժանության և էկոլոգիապես մաքուր
լինելու պատճառով:
Զարգացած արդյունաբերություն
ունեցող երկրներում ընդհանուր մթնոլորտային արտանետումների շուրջ 40-50 տոկոսը կազմում
են
ավտոմեքենաների արտանետումները,
իսկ խոշոր քաղաքներում այն կարողէ հասնել մինչև 80-90 %-ի:
ԱՄՆ-ում, մեկ ավտոմեքենայի,
որն աշխատում է բենզինով կամ դիզելային վառելիքով թունավոր արտանետումների պատճառած
միջին տարեկան վնասը կազմում է մոտ 120 դոլար: Բնական գազով աշխատելու դեքում, այդ
վնասը կրճատվում է մոտավորապես 25%-ով:
Բնական գազի այրման ընթացքում հիմնականում առաջանում
է ածխաթթու գազ և ջրային գոլորշի, ընդ որում 1.22 ամգամ ավելի քիչ ածխաթթու գազ քան
բենզինի և 1.34 անգամ ավելի քիչ, քան դիզելային վառելիքի դեպքում:
Ընդհանուր առմամբ արտանետվող
թունավոր գազերը 1.5 անգամ պակաս են, քան բենզինի դեպքում և բացակայում են թունավոր
նյութեր, ինչպիսիք են կապարի, ծծումբի և այլ միացություններ:
Բնական գազը որպես ավտոմեքենայի
վառելիք լայնածավալ օգտագործելու դեպքում, էականորեն կնվազի մոնոլորտի ջերմոցային էֆեկտը,
որոշ հետազոտողների կարծիքով մինչև 20%:
No comments:
Post a Comment